אז החלטתי בפוסט הזה לעשות משהו קצת שונה.. לא סקירה או מראה ולא מועדפים(לפחות לא בסגנון הבסטיס החודשי שלי..). הפוסט הזה מוקדש לחברים הורודים האהובים עליי כמחווה לחודש המודעות לסרטן השד(אוקטובר הורוד). כמו שאומרים שאין מישהו בישראל שלא מכיר חייל זה נכון להגיד לצערי גם במקרה הזה-אין מישהו בארץ שלא מכיר מישהי שהיה לה או יש לה סרטן השד(ואם כן אני שמחה בשבילו). 
אצלי במשפחה באופן מפתיע אין הסטוריה של סרטן(כל השאר יש-סכרת, בעיות לחץ דם, בעיות לב, אסטמה, אלרגיות וכמובן פיברומיאלגיה-אהובתי) אבל אני מכירה והכרתי נשים שחלו בסרטן השד. כמובן, מי שאין לה במשפחה היסטוריה של סרטן השד זה לא אומר שאינה יכולה לחלות אלא רק שהיא לא נמצאת בקבוצת סיכון ויש לה סיכוי נמוך יותר לחלות.
אני חושבת שאין מה לפרט יותר מדי על המחלה עצמה אבל כן חשוב לי לפרט קצת על דרכי הבדיקה.
קודם כל למי שנמצאת בקבוצת סיכון רצוי להתחיל לבצע בדיקות ממגורפיה החל מגיל 35(ובדיקה עצמית עוד הרבה לפני) ומי שלא נמצאת בקבוצת סיכון רצוי להתחיל בדיקות ממוגרפיה מגיל 50.
אז יש שתי סוגי בדיקה:
האחת היא בדיקת הממוגרפיה שנעשית בד"כ כאשר באמת יש חשד למשהו או אחת לשנה אצל מי שנמצאת בגיל המתאים(כמו שרשמתי למעלה). הממוגרפיה היא צילום של השד שנועד לבדוק אם יש גושים,הסתיידות, צפיפות שד לא טיפוסית או בשינויים שחלו בשד במהלך השנים. 
השניה היא הבדיקה הראשונית והיא בדיקה עצמית(ביתית) שמומלץ לעשות אחת למספר שבועות ובדיקת רופא(גיניקולוג/כירורג) אחת לשנה. בבדיקה מחפשים סימנים חשודים והם: שינוי בצורה של השד(לא מדובר על נפילת שדיים אלא עיוות של הצורה), הופעה של גומות או בליטות בשד, תזוזת הפיטמה או הפרשות ממנה והופעה של כלי דם.
אני אעיד על עצמי שלמרות שאני רק בת 23 ואני לא נמצאת בקבוצת סיכון אני בודקת את עצמי אחת לחודש,כשאני עם עצמי במקלחת והסיבה היא שיש לי בעיות הורמונליות,שיכולה להביא להתפתחות של סרטן השד. כמו כן, נשים בעלות השמנת יתר, נשים שיש להם את הפגם הגנטי(בד"כ יש היסטוריה במשפחה), נשים שביצעו טיפול הורמונלי ונשים הנוטלות  גלולות בעלות ריכוז גבוה של אסטרוגן נמצאות בסיכון גבוה יותר לחלות. 
המלצה שלי- אם יש חשש אז אין חשש! לכו להבדק בשביל להיות בטוחות!

עכשיו אחרי שסיימנו את החלק הרציני של הפוסט... בואו נעבור לחברים שעושים לנו כיף!
בחרתי מהאוסף הפרטי שלי את המוצרים האהובים עליי בגווני הורוד מכמה קטגוריות...לא הלכתי וקניתי במיוחד למרות שיש הרבה חברות שעכשיו יצאו במוצרים להגדלת המודעות כמו אסתי לאודר, O.P.I ועוד רבים(וחלקן אפילו תורמות חלק מהרווחים).
הקטגוריה הראשונה שלי היא צלליות וכאן יש לי שלושה צלליות שאני כל הזמן חוזרת להשתמש בהן.
הראשונה היא הצללית Forever pink(מספר 004) מסדרת צלליות האינפילבל של לוריאל. צללית זו היא בעצם פיגמנט דחוס. היא בגוון ורוד זהב מדהים. אני אוהבת אותה מאחר והיא זוהרת ונותנת בלי הרבה מאמץ מראה glam לעיניים. מספיק לשים אותה על כל העפעף,ברונזר בשקע העין ומסקרה ואתן מסודרות לטרנד השולט(עיניים נקיות וזוהרות). צללית זו נראית מדהים גם רטובה. ממליצה להניח אותה בטפיחות עם האצבע על מנת לקבל את הפיגמנט במלוא הדרו.
ניתן להשיג צללית זו בפארמים בד"כ במבצע כלשהו.
לוריאל אינפליבל בגוון 004 forever pink.
הצללית הבאה היא מבית mac וזו היא צללית בגוון sushi flower. צללית זו היא צללית מדהימה להניח בכפל העין כשרוצים להוסיף מעט צבע מבלי שיצעק יותר מדי שהוא שם.גוון זה הוא גוון ורוד קורל מדהים בגימור סאטן. הוא נראה טוב גם על כל העפעף בעיקר כשמשלבים אותו עם גוונים של בורגונדי או חציל(כל גווני היין למיניהם). כמובן שניתן להשיג אותה בכל חנויות mac כולל בחנות האינטרנטית שלהם. אני רכשתי אותה בפאן והיא גרה בתוך פלטת z עם שאר אחיותיה אבל ניתן לקנות אותה גם בתוך קומפקט רק קחו בחשבון שהיא זולה יותר כשהיא הומלסית.
mac-sushi flower
הצללית האחרונה היא הצללית בגוון X(כן כן..ככה קוראים לה) והיא מבית Urban Decay. צללית זו היא צללית דואו כרום(יש בה שני גוונים) והיא דומה לצללית של לוריאל(למעלה) רק שבזווית אחת היא נראית ורודה ובזווית אחרת היא נראית שמפניה. אני מאוד אוהבת לשים אותה כמו את הצללית של לוריאל-מעט ברונזר בשקע, אותה על כל העפעף והרבה מאוד מסקרה(כשמשלבים עם שפתיים חציליות מקבלים מראה מאוד שיקי, אופנתי וחורפי). את הצללית הזו לא ניתן להשיג בארץ אך ניתן להזמין מכאן. היא אומנם צללית יקרה אבל מבטיחה שהיא שווה כל שקל(או פאונד).
urban decay-x
הקטגוריה הבאה היא סמקים וכאן היה לי נורא קשה לצמצם מאחר ומרבית הסמקים שלי(למעט אולי שניים) הם ורודים ואני באמת אוהבת את כולם, אבל עשיתי זאת וצמצמתי לשניים שאני משתמשת בהם הכי הרבה.
הראשון(והזול יותר) הוא הסומק Pink Rose(מספר 020) מבית רימל לונדון.סומק זה הוא סומק בעל גוון מאוד טבעי ונותן מראה סמוק סטייל "בדיוק החמוד שלידך קרץ לי". באופן אישי הסומק הזה הוא ה- GO TO שלי מבחינת מראות שאני לא יודעת לאיזה גוון לפנות, מאחר והוא כל כך גנרי. אני לא בטוחה שהוא נמכר בארץ. את שלי הזמנתי מהאתר feelunique
rimmel-pink rose 020
הסומק הבא יקר יותר אבל בשביל הכמות שמקבלים הוא יוצא השקעה טובה וזה הוא הסומק Down Boy מבית TheBalm. גם הוא, כמו קודמו, גוון מאוד טבעי שנותן מראה סמוק מבלי להיות מוגזם מדי. גוון זה הוא פחות גנרי והוא בעל גוון ורוד בובתי בהיר יחסית בעל תת גוון קר(ולכן לא יתאים לכולן ולא יתאים להכל). באופן כללי כל הסמקים של חברה זו הם מדהימים ומכולם-זה האהוב עליי. אני בזמנו הזמנתי אותו דרך ebay אבל היום ניתן להזמין אותו בדרכים יותר אמינות כמו דרך האתר BeautyJoint.
thebalm-down boy
הקטגוריה הבאה היא אודמים. באופן כללי האודמים שאני הכי אוהבת הם אודמים ורודים על גווניהם ואם תסתכלו במגירה שלי תגלו שמתוך 80 אודמים בערך 60  בגוונים ורודים( I know!). אז בחרתי שני גוונים שהם מאוד שונים האחד מהשני ולדעתי כל אחת תוכל להתחבר לפחות לאחד מהם.
הראשון שבחרתי הוא כנראה החרוש ביותר שלי וזהו אודם מבית Careline(שבאופן כללי יש להם אודמים מדהימים) בגוון P36 Marshmallow Pink שרק מהשם שלו מתחשק לשים בכל בוקר. גוון זה הוא ורוד קורלי בהיר שמתמזג עם צבע השפתיים ומעניק גוון כאילו אכלת עכשיו צמר גפן מתוק(או מרשמלו ורוד-מה שתרצו). הוא מהגוונים שמעניקים לשפתיים מראה של "השפתיים שלי רק יפות יותר". גוון זה משתלב עם כמעט כל מראה איפור וכמעט כל בגד. אני אוהבת לשלב אותו בימים שלא בא לי יותר מדי עם עיניים יחסית נקיות או בערב עם מראה חזק ומעושן בעיקר כשלא רוצים ללכת על גוון שהוא ניוד אבל עדיין רוצים גוון שיהיה בהיר ונקי. לאודם יש גימור מעט מבריק אבל לא ברמה של גלוס ומנסיון הוא מחזיק זמן לא מבוטל על השפתיים.
ניתן לרכוש אותו בפארמים בדרך כלל במבצע כלשהו(והוא יחסית זול גם כשלא במבצע ובאמת שווה כל שקל).
קרליין-marshmallow pimk
האודם הבא הוא יוקרתי יותר וזהו האודם Pink Lily מבית Bobbi Brown. אודם זה הוא אודם בגימור מט בעל פורמולה מאוד קרמית ולא מייבשת, יש לו עמידות מדהימה על השפתיים מבלי להיות לא נעים. הגוון שלו הוא גוון ורוד קורל מעושן עמוק(אין דרך טובה יותר לתאר אותו). הוא אומנם ורוד קצת בוהק אבל הוא גוון כל כך מחמיא והוא נמצא בסקלה המדוייקת של לא להיות חם מדי או קר מדי ולכן לדעתי יוכל להתאים לרוב אם לא לכולן. אני את שלי רכשתי דרך קבוצת גלוס בפייסבוק אבל אני מאמינה שניתן למצוא אותו בחנויות של בובי בראון.
Bobbi Brown-pink lily
הקטגוריה האחרונה שלי היא לקים והאמת שכאן לא הייתה לי התלבטות בכלל. באופן כללי אני מעדיפה צבעים מאוד בולטים מאוד בוהקים ופחות גוונים גנרים אבל השניים שבחרתי הם צבעים כל כך קלאסיים שתמיד יהיה אפשר לפנות אליהם במקרה של קרייסיס או חוסר החלטיות לגבי התאמת צבעים.
הלק הראשון הוא יחסית חדש בחברים שלי והוא לק מבית ג'ייד(שבכללי הלקים שלהם הם האהובים עליי) בגוון מספר 40 Eternal Rose(נשמע כל כך רומנטי). גוון זה הוא גוון ורוד בובה מהמם. בדרך כלל צבעים כאלו הם לא הכי אחידים בכיסוי אבל הלק הזה בשתי שכבות מקבל מראה אטום ולא רואים מתחתיו את הציפורן(הדבר שאני הכי שונאת בלקים). הגוון הזה הוא מהצבעים שמתאימים להכל ולכולן. הוא זול(אני רכשתי אותו ב-14.90 בסופר פארם) והוא בעל תכונת quick dry שלמי שלא יכולה לעצור את עצמה ללטף את החתול מיד אחרי שהיא שמה לק זה הפתרון הטוב ביותר.
ג'ייד-40, eternal rose
האחרון מהחברים הורודים שלי הוא לק בגוון 118 של חברת La Sera. לק זה הוא לק בעל גוון ורוד עתיק מעט מעושן(מה שמכנים באנגלית muve). גוון זה הוא גוון שמתאים למי מכן שאוהבת מאוד גוונים ניודים מאחר והוא די קרוב לגוון עור. באופן כללי הלקים של חברה זו לא הכי מוצלחים והם מתקלפים בקלות אבל בשילוב עם שכבה של לק שקוף בעל אפקת ג'ל(כמו של שיק) הוא מחזיק מעמד טוב. את הלק ניתן להשיג בפארמים כמו גם בחנויות קוסמטיקה למיניהן, בד"כ עולה באיזור ה-10 שקלים.
la sera-118
 לסיום חשוב לי להגיד שבתור מישהי שחולה במחלה כרונית, אומנם לא סרטן(תודה לאל) אבל עדיין מחלה שמשפיעה על אורח החיים, עוזר מאוד לאהוב את עצמכן. אהבה עצמית עוזרת לנפש להיות חזקה יותר ועל כן לגוף עצמו להיות חזק יותר. בתקופה הקשה ביותר בהתמודדות שלי אני זוכרת ששפטו את מידת החולי והקושי שלי מכיוון ושמרתי על עצמי מטופחת(כי זה מה שעושה לי טוב על הלב) ולא עלה בדעתם של אנשים איך זה הגיוני שמישהי שטוענת להיות חולה כל כך נראית כל כך טוב החוצה. אז טיפ ממני אליכן- תתעלמו מהשיפוטיות של אנשים.. אתן יודעות מה אתן מרגישות ומה אתן עוברות ותעשו כל מה שאתן יכולות שיעשה לכן טוב גם אם זה לא עולה בקנה אחד עם מה שמצופה מכן באותו הרגע, העיקר שתנצחו את מה שאתן צריכות לנצח אם זה כאבים ואם זה סרטן.

במידה ויש לכן חשש-לכו להבדק! אל תשאירו את זה בידי הגורל..קחו את החיים שלכן בידיים, במקרה הזה גילוי מוקדם מציל חיים!

לסיום אני רוצה להגיד תודה למישהי מאוד חמודה שעזרה לי בצילומים של הדברים לפוסט הזה...

טורטיה(המכונה טורטאליני) תודה על שעזרת לי לצלם את המוצרים ע"י זה ששיחקת איתם עד שהגיעו למקום הנכון. אין לכן מושג כמה כיף לצלם כשהקטנה מרביצה לצללית מצד לצד על כל החצר.
(מקווה שזה סיים את הפוסט ברוח קלילה יותר).

ועד לפעם הבאה,
תשמרו על עצמכן....
xoxo,
ED.